Een RSI behandeling

Met onze RSI behandeling een muisarm of tennisarm verhelpenRSI staat voor (Repetitive Strain Injuries) is een verzamelnaam van klachten rond de pols, elleboog, arm, schouder en/of nek zoals Carpaal Tunnel Syndroom, Muisarm, en Tennisarm. RSI wordt veroorzaakt door het steeds weer herhalen van dezelfde bewegingen en het te lang zitten of staan in een bepaalde houding. Door de constante trekking aan de spieraanhechtingen worden deze geïrriteerd en kan er een ontsteking ontstaan. De spieren, zenuwen en bloedvaten worden hierdoor onder druk gezet.

Een bloedvat dat onder druk staat, kan onvoldoende zuurstof aanvoeren met als gevolg de opbouw van afvalstoffen. Het grootste gevaar van RSI-klachten is dat deze zich geleidelijk aan ontwikkelt. Veel mensen schenken geen aandacht aan pijnlijke en stijve gewrichten. Vaak zijn de klachten aan het begin vooral matig gevoelig tijdens of na de repeterende werkzaamheden. Na verloop van tijd gaat deze pijn ook gepaard met krachtsverlies. Uiteindelijk kan de pijn constant worden. Een bekende vorm van RSI is een tenniselleboog.

Last van chronisch pijn? Ervaar de RSI therapie van onze chiropractor voor een goede oplossing tegen pijn

Mocht u daadwerkelijk last hebben van chronisch RSI pijn, of denkt u symptomen te hebben van RSI, aarzel dan niet en neem contact met ons op. Het is belangrijk dat u niet te lang wacht met RSI klachten, zorg dat u erop tijd bij bent zodat de inspanningen van onze chiropractor effectiever kunnen zijn. U kunt een afspraak inplannen in Enschede of Alphen a/d Rijn. Tijdens de 1e afspraak kun onze chiropractor direct beginnen met de RSI behandeling.