Peesontsteking behandelen

Peesontsteking laten behandelen bij chiropractor enschede of alphen a/d rijn

Peesontstekingen zijn erg vervelende en nare blessures in het lichaam die meestal het gevolg zijn van overbelasting. Een pees is een verlengstuk van een spier dat zich vast hecht aan het bot. Bekende vormen van peesblessures zijn pijn aan de schouder, de tenniselleboog of golfarm en de ‘jumpers knee‘. U kunt de symptomen van een peesblessure herkennen als een gewricht overbelast is door bijv. teveel sporten, maar het kan ook een bijkomend symptoom zijn van een andere reumatische aandoening. Maar hoe komt u zo snel mogelijk van deze pijn en ontsteking af?

Last van een peesontsteking? Dit kun je eraan doen!

De behandeling van een peesontsteking is in de meeste gevallen niet per se nodig, simpelweg voldoende rust houden is al een zeer goede 1e stap naar herstel. Met specifieke oefen- of fysiotherapie plan kan dit proces versnelt worden. Ontstekingsremmende pijnstillers, zoals ibuprofen, diclofenac en naproxen, kunnen voor een peesontsteking effectief zijn, maar kunnen tevens bijwerkingen geven en mogen ook niet zomaar door iedereen worden gebruikt. De juiste manier om een pees te herstellen is door in beweging te blijven, zodat het peesweefsel voldoende voorzien wordt van bloed. Een goede doorbloeding betekent dat er sneller herstel optreedt. Onze chiropractor maakt het mogelijk om, dankzij speciale technieken, de doorbloeding te verbeteren van het lichaam zodat de pees zich beter kan herstellen. Daarnaast zullen wij gericht advies geven in de benodigde rustperiode, zodat de pees tijd heeft om te herstellen. Onvoldoende rust kan leiden tot kleine scheurtjes in de pees op waardoor de kwaliteit en de treksterkte van de pees afneemt

Neem direct contact met ons op en maak een afspraak