Onderrugpijn voorkomen met onze lage rugpijn behandeling

voorkom onderrugpijn dankzij onze lage rugpijn behandelingRugpijn of lumbago is een verzamelnaam voor allerlei problemen in de rug die pijn veroorzaken. De meeste klachten in de lage rug worden veroorzaakt door een verkeerde houding, overgewicht, te weinig beweging, een val, stress / spanning. Het is niet ongebruikelijk dat vrouwen tijdens de zwangerschap klachten in de lage rug en het bekken krijgen door verandering in de hormoonspiegel, toename van het lichaamsgewicht en verandering van de lichaamshouding. Deze verandering kan een bewegingsstoornis van de tussen wervelgewrichten ( facetgewrichten) tot gevolg hebben. Zodra deze bewegingsstoring optreedt, kan de tussenwervelschijf verkeerd belast worden waardoor verschillende omliggende structuren overbelast kunnen raken. Als gevolg hiervan worden pijnzenuwen overprikkeld en functioneren de ‘goede’ bewegingszenuwen minder, dit resulteert in de alom bekende onderrugpijn. Gelukkig bieden wij voor deze klachten onze lage rugpijn behandeling aan.

Onze lage rugpijn behandeling is óók bedoeld om preventief onderrugpijn te voorkomen in de toekomst

Dit kan allerlei soorten pijn tot gevolg hebben: van een zeurende tot stekende pijn in de rug tot een uitstralende pijn naar de benen. Een chiropractor is deskundig in het behandelen van problemen van uw onderrug. Naast het behandelen van de klacht werkt de chiropractor ook preventief. Door een regelmatige controle en gerichte adviezen voorkomt hij verdere beschadiging van uw wervelkolom en zenuwstelsel.