Chronische rugpijn of Ischias behandeling

De bron voor onze chronische rugpijn ( of Ischias ) behandelingIschias is een irritatie van de ischiaszenuw. Deze zenuw loopt vanuit het onderste gedeelte van uw wervelkolom via uw bil en been naar uw voet. Vaak worden deze ischiasproblemen veroorzaakt door een verkeerd functioneren van de onderrug en het bekken. Een doffe chronische lage pijn onder in de rug kan een signaal zijn voor het beginstadium van ischias. Bij sommige bewegingen kan die pijn scherp en stekend zijn. Als de aandoening verergert kan de pijn zich uitbreiden naar de bilspier aan één zijde en soms naar beide zijden. Als ischias zich nog verder ontwikkelt, kan de pijn via het dijbeen en de knie zelfs naar het onderbeen uitstralen. De pijn is dan vaak voelbaar aan de achterkant of soms ook aan de zijkant van het been.

“Het doel van onze chronische rugpijn behandeling is om overbelasting en/of afwijkingen te corrigeren” – Tor Dragland

Ischias kan veroorzaakt worden door overbelasting van de onderrug, afwijkingen aan de wervels of tussenwervelschijven, artrose (slijtage) en artritis (gewrichtsontsteking) in de lage rug en het bekken. We spreken dan ook wel van chronische pijn. Ook bovenmatige inspanning, overgewicht en een slechte conditie of houding kunnen de oorzaak zijn. De behandeling van een pijn prikkel begint met een uitgebreide test zodat wij precies kunnen bepalen waar de oorzaak van de pijn zich bevindt.

Laat u terugbellen voor onze Ischias behandeling

Vertoont uw lichaam al maanden lang symptomen van ischias? Wacht dan niet te lang en maak dan gauw een afspraak met onze chiropractor in Enschede of Alpen a/d Rijn.